handdator

Visa fullständig version : Billiga Carbonhjul!!

Anonym
2011-05-16, 11:48
Hittade denna sida, och blev sugen på ett sett till Kalmar! Om det är fler som är intresserade så skriv en rad. Om vi är fler som beställer så blir det billigare!

För dyrt är det inte!! ca $600-$700 för ett set 88mm hjul, vilket i runda slängar blir 4500kr med frakt och tull.

diskussioner om hjulen finns på Happymtb funbeat mm.

http://yishuntrade.en.alibaba.com/productgrouplist-210854199/Carbon_Road_Wheels.html#products

:p :p :p

Anonym
2011-05-16, 17:18
Här är diskussions tråden på Happy MTB om ni vill läsa mer själva.

http://happymtb.org/forum/read.php/1/1561955/page=1

Isac Lundgren
2011-05-16, 22:00
de ska vara riktigt gummiporr ala zipp inte något kinesskräp lasse

Anonym
2011-05-16, 22:14
Hur vet du att det är "kinaskräp" Isac?? Zipps carbon hjul görs också i Kina!!

Sen är valet är fritt Isac. Jag skulle gärna köpa Zipp hjul, men jag tycker att dom är för dyra!! och kvalitetsmässigt så är dessa väldigt prisvärda. och skulle jag få sådär 25papp över kan man ju alltid använda dom kina hjulen som träningshjul...

Isac Lundgren
2011-05-16, 22:34
med glimten i ögat

Niclas Fagerlund
2011-05-16, 22:48
Zipp görs i USA..

Anonym
2011-05-16, 23:17
ok my bad Niclas!

Vad tycker du om dessa hjul??

Har för mig att vi diskuterade det förra veckan!?

Anonym
2011-05-16, 23:20
Isac, om du använder Smileys så minskar man risken att någon misstolkar dina inlägg :)

Niclas Fagerlund
2011-05-17, 08:52
>Lasse, vi snackade väl inte speciellt mkt Zipp men som du kanske förstår så gillar jag deras hjul. Har ju trots allt ett helt gäng varianter från dom.
Precis som mkt. annan high end utrustning så kräver dom lite mer vård än vad man ger t.ex träningshjulen men får dom det så är dom riktigt, riktigt fina.
Skulle väl undvika versioner äldre än 2007 och framför allt rekommendera 2009 och framåt...
Kanttrådsversionerna tycker jag inte är värda sitt pris förrän nu när dom nya FireCrest helkolfibervarianterna kommit.
Finns mkt att skriva om detta men jag har inte tid just nu...
"Kinahjulen" som du länkar till ovan säljs ju under många namn och av flera leverantörer t.ex:
http://www.planet-x-bikes.co.uk/c/q/wheels
Har inte kollat forumtrådarna du länkar till men det finns iaf många fler leverantörer, även svenska sådana.
Generellt så verkar dom flesta iaf nöjda med "kinahjulen" och, som jag sa till dig, så får man betala ganska mkt till, för att få märkbart bättre hjul..
Hur nöjd man är kanske också i vissa fall hänger ihop vad man betalat för produkten. Det är ju lättare att bli missnöjd om man betalat riktigt mkt och man sedan inte känner att ens förväntningar blev uppfyllda...

Stefan Johansson
2011-05-19, 23:00
Mina erfarenheter: Typ 4 år gamla Zipp 404 kanttråd är snäppet sämre än mina Campagnolo Zonda kanttråd som är bör vara ca 8-9 år gamla. Jag har för mig att båda ligger på en vikt på 1600 g./ paret men Campahjulen är tydligt spänstigare, Zipps är relativt sega och sett till priset var de absolut inte prisvärda vilket däremot Zonda hjulen, som låg på typ halva det priset, helt klart var.
Zipp bör ju ha bättre aerodynamik men jag har de senaste åren valt Zonda till alla lopp utom tempo.
Men vad gäller Zipp 404, till samma pris som kanttrådsversionen har man ju alltid fått de ca 300-400 g. lättare tub- hjulen. Jag köpte sådana i höstas, har nu kört 2 ggr. på dem och kan säga att de i sin tur är klart nya favoriter, känns snabba, kvicka, lätta, spänstiga osv. De är klart mer prisvärda än den gamla kanttrådsversionen jag hade och känns också tydligt bättre än Zonda hjulen. Eftersom jag köpte dem med "bra" pris från Lordgun i Italien så blev de faktiskt också relativt "prisvärda", om man nu kan uttrycka sig så när det gäller cykelhjul som ju har en extremt dyr prisbild generellt...
Har fö. också ett par mkt. sega rena träningshjul också att jämföra med, ett par Mavic CXP33 fälgar med alldeles onödigt för många ekerhål och ekrar, därtill tunga standardekrar, de är grymt tråkiga att använda.....
Jag är sammantaget något förvånad att jag känner sådana tydliga skillnader.

christopher_76
2012-08-02, 15:39
Profile Altair 52 Full Carbon
Är det någon som har någon åsikt om dessa hjul?